BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Myndighedsområdet i Pleje og Sundhed i Gentofte Kommune befinder sig i en spændende proces vi kalder ” Myndighed i bevægelse” Er du vild med relationelt tværgående samarbejde om de gode borgerforløb på tværs af faggrænser og organisering så er det måske dig der skal være vores nye kollega.
Vores mål er at skabe den bedst mulige overgang for kommunens borgere til hjemmet eller til et rehabililteringsophold ofte efter et accelerereret indlæggelsesforløb på et hospital. Vores borgere er eksperter i eget liv og mødes med værdighed af medarbejdere med høj faglighed.
Vi søger dig der i din opgaveløsning tænker afklaring, rehabilitering og forebyggelse fremfor kompenserende støtte i enhver kontakt med kommunes borgere og samarbejdspartnere.
Vi afprøver løbende nye tværgående samarbejdsformer ud fra en rehabiliterende tankegang. Vi vil gerne være kendt for at være tæt på borgerne og vores samarbejdspartnere på tværs af lovgivning, fagområder og organisatoriske skel.
Pleje og Sundhed Myndighed består af 2 afdelinger og et fælles kontaktcenter – du bliver ansat i Afklaring og Forebyggelse.
• Kontaktcenter – fælles telefonindgang til Myndighed og opgaven varetages af medarbejdere fra begge afdelinger. Når borgerne møder os i telefonen og ønsker at søge en ydelse, bliver de mødt med råd og vejledning samt afklarende spørgsmål og vi lægger vægt på, at borgerne selv er aktive omkring løsninger.
• Afklaring og Forebyggelse – her er Udskrivningsteam, Neuroteam, Forebyggende konsulenter, socialfaglige medarbejdere og administrative medarbejdere forankret.
• Rehabilitering og Støtte – her er visitation til hjemmehjælp, hjælpemidler og bolig forankret
Om jobbet og Udskrivningsteamet
Arbejdet består blandt andet af besøg hos borgere på hospitalerne, besøg i borgernes hjem ca. 2 dage efter en udskrivelse sammen med en terapeut fra kommunens hverdagsrehabiliteringteam, dialog med borgere og deres pårørende, deltagelse i konferencer, koordinering med vores rehabiliteringscenter, aflastningsenhed samt hjemmeplejen/sygeplejen/ private leverandører, hospice, visitatorer og terapeuter. Du vil have telefonvagter i kontaktcenteret og en række administrative opgaver. Du vil desuden have samarbejde med socialfaglige medarbejdere, psykiatrisk sygeplejekonsulent, hjerneskadekoodinator, demenskonsulenter og administrative medarbejdere ad hoc.
Du bliver en del af et engageret team på 5 som har masser af erfaring og høj faglighed.
Vi lægger vægt på, at du i dagligdagen kan trives i et mindre Team med mange forskellige opgaver, hvor alle er afhængige af hinanden, og hvor der arbejdes ud fra respekt og tillid. Det falder dig naturligt at samarbejde med øvrige kollegaer I Myndighed om kurs, koordinering og commitment og du skal trives i det tværsektorielle samarbejde. Afklaring, rehabilitering og forebyggelse er dit mindset samtidig med, at du har blik for økonomi og ressourcer.
Vi forestiller os, at:
- Du er sygeplejerske, ergoterapeut eller fysioterapeut
- Erfaring fra hospital og hjemmepleje og også gerne fra et rehabiliteringscenter
- Du kan lide forandringer og trives med en omskiftelig hverdag
- Du er fleksibel i forhold til at indgå i afdelingens forskellige opgaveområder
- Du har gode samarbejdsevner og bidrager til et positivt arbejdsmiljø
- Du kan kommunikere og træffe beslutninger så borgere, pårørende og samarbejdspartnere føler sig mødt - også der hvor forventninger og muligheder ikke altid harmonerer.
- Du kan agere i spændingsfeltet mellem at være fagperson og myndighedsperson.
- Du evner at se muligheder i en travl hverdag, som både består af daglig drift og arbejdet med at udvikle området.
- Du er ikke bange for nye tværgående opgaver
- Du er rutineret IT-bruger, gerne med kendskab til Nexus, FSlll og Office pakken
- Du har kørekort og kan cykel kortere afstande
Praktisk:
• En individuel og grundig introduktion.
• Stillingen er til besættelse d. 1. oktober 2023 eller efter aftale
• Et godt samarbejde mellem kollegaer og ledelse i en åben og rar atmosfære med udgangspunkt i tillid.
• En stilling, som er vagt- og weekendfri. Arbejdstiden placeres mellem kl. 8-16 mandag-torsdag og kl. 8-15 fredag.
• Vi tilstræber at imødekomme dit ønske om antal timer
• Løn efter gældende overenskomst
• En centralt beliggende arbejdsplads i nærheden af Hellerup Station og med gode parkeringsforhold.
• Fælles cykler og biler når du skal på hospitalskonferencer og besøg hos borgerne.
• I Gentofte Kommune er der en generel politik om, at der inden for Social og Sundhedsområdet skal indhentes straffeattest
Kun ansøgninger sendt via ansøgningsformular vil komme i betragtning.
Kunne stillingen være noget for dig og har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at ringe til:
• Leder for Afklaring og Forebyggelse Ulla Sarup på tlf. 39 98 66 41 eller sende mig en mail uls@gentofte.dk (har ferie uge 30 + 31)
• Du er også velkommen til at ringe til Udskrivningsteamet og tale med Christine eller Lena på telefon 20 55 32 58
Ansættelsessamtaler afholdes: Torsdag d. 24. august 2023 mellem kl. 8.30 -15
Vi glæder os til at høre fra dig!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Gentofte Kommune, Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://gentofte.dk/jobopslag/?hr=show-job/157061&linkref=124722&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5881288