Økonomikonsulent til Herlev og Gentofte Hospital

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en engageret økonomisk konsulent, der vil være med til at styre en af hospitalets mest komplekse afdelinger sammen med afdelingsledelsen. Hvis du gerne vil kombinere den overordnede styring og budgetlægning af afdelingens økonomi med konkrete økonomiopgaver og analyser, så er du måske vores nye kollega. Styringsopgaverne vedrører Afdelingen for Medicinske Sygdomme som er Herlev og Gentoftes næststørste afdeling med et budget på ca. 0,5 mia. kr. og ca. 500 medarbejdere. og du bliver således en del af styringen af en af de store kliniske afdelinger på hospitalet. Stillingen er nyoprettet i hospitalets centrale økonomiafdeling (Økonomi, Data og Planlægning).

Du må gerne have erfaring med offentlig budget- og økonomistyring og gerne fra sundhedssektoren. tidligere job. Du er også velkommen til at søge stillingen, hvis du er nyuddannet eller har anden relevant erfaring, fx fra en større privat virksomhed.

Jobbet er organisatorisk placeret i Budgetenheden i Økonomi, Data og Planlægning, hvor du vil få 13 dygtige og erfarne kollegaer, som brænder for at levere solid økonomisk rådgivning og sparring til hospitalets afdelinger og direktion. I punktform arbejder vi i særlig grad med:

  • Budgetlægning og budgetopfølgning.
  • Styring af økonomien på afdelingsniveau.
  • Strategisk rådgivning og sparring til afdelingsledelserne og direktionen om økonomi.
  • Udarbejdelse af økonomisk ledelsesinformation til styring af hospitalets økonomi.
  • Udarbejdelse af beslutningsoplæg til både afdelingsledelse og direktion.
Vi er godt 30 ansatte i Økonomi, Data og Planlægning. Afdelingen er præget af en uformel samarbejdsform og godt humør.

Stillingens indhold Økonomi, Data og Planlægning er placeret på Gentofte Hospital, mens Afdelingen for Medicinske sygdomme er fordelt på to matrikler (Herlev Hospital og Gentofte Hospital). Afdelingen for Medicinske Sygdomme omfatter mere end 30 afsnit. Du skal være med til at understøtte afdelingsledelsens styring ved at:

  • Sikre god økonomistyring af lønforbruget og forbruget til drift/varekøb.
  • Sammen med afdelingsledelsen sikre at der er sammenhæng mellem vagtplanlægningen og lønbudgettet.
  • Understøtte budgetoverholdelsen med relevant ledelsesinformation.
  • Rådgive og spare med afsnitsledelserne, så afdelingen kan holde budgettet.
  • Indgå i forskellige arbejdsgrupper vedrørende økonomien og styringen i afdelingen.
  • Være med til at udvikle og implementere styringsmæssige tiltag i afdelingen og på afsnitsniveau.
  • Understøtte den økonomiske styring af afdelingens forskning.
  • Medvirke til at afdelingens fakturering er rettidig og korrekt.
  • Udarbejde notater og beslutningsoplæg til afdelingsledelsen om økonomiske emner og problemstillinger.
Du kommer til at referere til Enhedschefen i Budgetenheden, men du får også en del af din daglige gang i Afdelingen for Medicinske Sygdomme i en stilling, der svarer til at være afdelingsøkonom. Som udgangspunkt arbejdes der 2-3 dage om ugen i afdelingen og 2-3 dage i Budgetenheden. Der vil være et tæt samarbejde med Budgetenhedens økonomiske kontaktperson for Afdelingen for medicinske sygdomme. Du vil komme tæt på læger, sygeplejersker og andet klinisk personale og få indblik i dagligdagen på en stor klinisk afdeling, ligesom der vil være et tæt samarbejde med afdelingsledelsen.

Herlev og Gentofte Hospital bruger SAP som økonomisystem og Silkeborg Data (SD) som lønsystem. Kendskab til disse systemer vil være en fordel. Alternativt skal du have mod på at lære systemerne godt at kende.

Vores forventninger til dig Vi regner med, at du har en relevant uddannelse med fokus på økonomistyring, eller at du kan dokumentere relevant erfaring fra lignende jobs i det offentlige eller en privat virksomhed. Erfaring fra sundhedsvæsenet vil være en fordel, men er ikke afgørende.

Vi søger en kollega som er interesseret i offentlig økonomistyring, er serviceminded, har en generel positiv tilgang og bidrager med godt kollegaskab og godt humør. Derfor skal du:

  • Kunne arbejde selvstændigt og resultatorienteret.
  • Have gode kommunikations- og samarbejdsevner.
  • Besidde en veludviklet analytisk sans.
  • Have lyst til at arbejde med styringsmæssige data.
  • Medvirke til fagligt at udvikle opgaveløsningerne.
Vi tilbyder Stillingen er en fuldtidsstilling med en arbejdsuge på 37 timer. Vi har flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra. Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst. Du skal forvente at arbejde både på Herlev og Gentofte matriklerne.

Hvis du vil høre mere Du er velkommen til at søge yderligere oplysninger hos enhedschef Mogens Mosegaard Nielsen på 3867 2192 eller mogens.mosegaard.nielsen@regionh.dk. Du kan også kontakte chefsygeplejerske Morten Hougaard på 29469924 eller morten.hougaard@regionh.dk.

Vi skal have din ansøgning senest d. 20. juni kl. 24.00. Der er ansættelsessamtaler i uge 25 og 26 og vi forventer, at ansættelsen starter 1. august eller hurtigst muligt derefter.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Gentofte Hospital, Kildegårdsvej 28, 2900 Hellerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=249899&DepartmentId=18495&MediaId=4718&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5845259

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet