BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at blive en del af holdet, der styrer Herlev og Gentofte hospitals samlede budget på knap 5 mia. kr. og vil du gerne kombinere den overordnede økonomistyring af hospitalet med mere konkrete økonomiopgaver på afdelingsniveau? Så er du måske vores nye kollega i Budgetenheden i Økonomi, Data og Planlægning. Vi søger en økonomikonsulent med erfaring i budget- og økonomistyring fra et nuværende eller tidligere job. Du er også velkommen til at søge stillingen, hvis du er nyuddannet eller har anden relevant erfaring, fx fra en større privat virksomhed.
Vi søger en engageret konsulent til at styrke vores arbejde med budget- og bevillingsstyringen og som samtidig skal varetage konkrete økonomistyringsopgaver for vores Afdeling for Service og Logistik. Afdelingen for Service og Logistik har ansvaret for Herlev og Gentofte hospitals samlede serviceydelser indenfor rengøring, logistik, patient- og personaleforplejning og er hospitalets bemandingsmæssigt største afdeling med et årligt budget på knapt 400 mio. kr.
I Budgetenheden vil du få 13 dygtige og erfarne kollegaer, som brænder for at levere solid økonomisk rådgivning og sparring til hospitalets afdelinger og direktion. I punktform arbejder vi i særlig grad med:
- Budgetlægning og budgetopfølgning.
- Økonomistyring på afdelingsniveau.
- Strategisk rådgivning og sparring til afdelingsledelserne
- Udarbejdelse af beslutningsoplæg til direktionen om økonomiske emner.
- Udarbejdelse af økonomisk ledelsesinformation til styring af driften.
Stillingens indhold Der er to hovedelementer i jobbet. Den ene del omfatter hospitalets samlede bevillingsstyring, herunder særligt indberetning af budgetændringer i vores økonomisystem og kontakt til vores samarbejdspartnere centralt i Regionen. Denne del af opgaverne løses i tæt samarbejde med erfarne medarbejdere, som vil blive dine nære kollegaer og omfatter blandt andet:
- Bevillingsstyring og bevillingskontrol
- Økonomiopfølgning/rapportering i forbindelse med regnskab
- Indrapportering vedrørende 4 årlige økonomirapporter til Regionen
- Oprettelse af sager i økonomisystemet SAP
- Tillægsbevillinger
Du kommer til at referere til enhedschefen i Budgetenheden og vil i din dagligdag primært sidde sammen med dine kollegaer i Budgetenheden, men du skal forvente at sidde fysisk hos Service og Logistik en til to dage om ugen efter behov. Vi bor ”dør om dør”.
Vores forventninger til dig Vi regner med, at du har en relevant uddannelse eller at du kan dokumentere relevant erfaring fra lignende jobs. Erfaring fra sundhedsvæsenet vil være en fordel, men er ikke afgørende. Du skal gerne have en god talmæssig forståelse og være omhyggelig i dit arbejde.
Vi søger en kollega som er interesseret i offentlig økonomistyring, serviceminded, har en generel positiv tilgang til opgaverne, bidrager med godt kollegaskab og godt humør. Derfor skal du:
- Kunne arbejde selvstændigt og resultatorienteret
- Have stærke samarbejdsevner
- Besidde en veludviklet analytisk sans
- Have lyst til at arbejde med styringsmæssige data
- Medvirke til fagligt at udvikle enhedens opgaveløsninger
Hvis du vil høre mere Du er velkommen til at søge yderligere oplysninger hos enhedschef Mogens Mosegaard Nielsen på 38672192 eller mogens.mosegaard.nielsen@regionh.dk. Du kan også kontakte Kirsten Marker på 38672185 eller kirsten.marker@regionh.dk
Vi skal have din ansøgning senest d. 12. juni kl. 24.00. Der er ansættelsessamtaler i uge 24 og i uge 25 og vi forventer, at ansættelsen starter 1. august eller hurtigst muligt derefter.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gentofte Hospital, Kildegårdsvej 28, 2900 Hellerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=249622&DepartmentId=18495&MediaId=4718&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836696