BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du lede et specialteam med mange spændende og fagligt udfordrende børne- og unge handicapsager? Og vil du stå i spidsen for en gruppe engagerede medarbejdere med høj faglighed og et stærkt blik for lovgivning og socialfagligt arbejde på børnehandicap?
Vi søger en ny leder til at lede vores specialteam, som består af 14 socialrådgivere der beskæftiger sig med kerneopgaverne inden for myndighedsarbejde i form af merudgifter, tabt arbejdsfortjeneste, aflastning mv. samt udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, iværksættelse af foranstaltninger og opfølgning. Teamet arbejder med børn og unge med funktionsnedsættelse og/eller diagnoser i alderen 0-18 år og efterværn op til 23 år.
Vores nye leder skal indgå i den omlægning af sagsbehandlingen som i øjeblikket finder sted i vores specialteam. Vi ønsker nemlig at implementere den faglige metode ”Tættere På Familien” som hjørnesten i vores sagsforløb og samarbejde med familierne. Samtidig med det ønsker vi en leder til Specialteamet som har en stærk social faglighed, et stærkt tværfagligt blik og er nysgerrig med udsyn ift. at inddrage både interne og eksterne samarbejdspartnere. Vi ønsker, at vores nye leder skal stille sig i spidsen for at fortsætte det gode udviklingsarbejde og den sociale faglighed, som Specialteamet det seneste år har arbejdet med mhp. at styrke samarbejdet omkring børn og unge med særlige behov i Gentofte Kommune.
Du vil indgå i et velfungerende lederteam med ledere af de øvrige afdelinger i Børn og Familie – myndighed samt resten af Familie og Sundhed.
Du vil opleve engagerede og kompetente medarbejdere, der er optaget af at skabe et godt børneliv for de børn, unge og familier, der er i kontakt med Familie og Sundhed. Du vil også opleve en medarbejdergruppe som har stor faglighed inden for børnehandicap, og som hele tiden ønsker at dygtiggøre sig i lovgivning, dialog med vores familier og samarbejdet med tilbud og samarbejdspartnere. Vi forventer, at du som leder:
- Har en faglig relevant baggrund med ledelseserfaring.
- Har gode kompetencer både til at skabe en sikker drift og samtidig udvikle området. Har et udsyn i forhold til udviklingen af området.
- Kan gode kompetencer til at samarbejde tværfagligt både internt i forvaltningen men også i forhold til andre sektorer.
- Flair for økonomistyring.
- Har stor erfaring med myndighedsarbejdet og indgående kendskab til lovgivning på børnehandicapområdet.
Dine opgaver:
- Ansvar for den faglige og personalemæssige ledelse
- Ansvar for at sikre fokus og kvalitet og lovmedholdelighed
- Medvirke til at sikre faglig kvalitet i det socialfaglige arbejde
- Ansvar for at faglighed og økonomi går hånd i hånd
- Udvikle det socialfaglige arbejde i samarbejde med medarbejdere og ledelsesteam
- Ansvar for udvikling og implementering af tættere på familien, herunder ansvar for Styrket Borgerkontakt, samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere samt proaktiv sagsbehandling
- Tæt samarbejde med de øvrige myndighedsteams, PPR, sundhedsplejen, interne og eksterne tilbud samt Skolevisitationen
Du kan læse mere på www.gentofte.dk for information om Gentofte Kommune.
Gentofte Kommune tilbyder løn, der fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Samtaler forventes afholdt i uge 34.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Rudersdal Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Gentofte Kommune, Bernstorffsvej 161, 2920 Charlottenlund
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://gentofte.dk/jobopslag/?hr=show-job/156262&linkref=122894&locale=da_DK
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5877388